تاکسیم
راهنمای خرید

لیست تجهیزات اداری (معرفی 5 شرکت خوب برای خرید)

اگر به تازگی قصد راه اندازی شرکت خود را کرده‌اید و تصمیم دارید تجهیزات مورد نیاز خود را تهیه کنید، یا به عنوان یک مسئول خرید به شرکتی قدیمی اضافه شده‌اید و از شما خواسته شده است کاستی‌های موجود در اداره خود را برآورد کنید، بدون شک داشتن یک چک لیست می‌تواند کار شما را تا حد بسیار زیادی ساده تر کند.

در این مطلب، با ارائه جداول و لیست تجهیزات اداری به شما کمک خواهیم کرد از هرگونه خرید اضافی جلوگیری کنید و علاوه‌بر آن با معرفی 5 وبسایت خرید اینترنتی، کار را برای شما چندین برابر آسان کنیم.

تمامی تجهیزات مورد نیاز یک دفتر اداری در یک نگاه!

انواع لوازم اداری را می‌توان به سه دسته تقسیم‌بندی کرد. این سه دسته عبارت‌اند از:

  • مبلمان اداری
  • تجهیزات اداری
  • لوازم اداری مصرفی

در ادامه، به هر دسته را با مورد بررسی قرار داده و زیرمجموعه‌های آن را معرفی می‌کنیم.

مبلمان اداری

از مهم‌ترین وسایل مورد نیاز دفتر کار، می‌توان به مبلمان اداری اشاره کرد. تعداد مبلمان و تنوع آن‌ها بسته به این‌که تعداد کارکنان شرکت چقدر بوده و چه میزان افرادی در شرکت رفت‌وآمد دارند، می‌تواند متفاوت باشد.

در جدول زیر، لیستی از مهم‌ترین مبلمان اداری را مشاهده می‌کنید. لازم به ذکر است که وقتی از مبلمان اداری صحبت می‌کنیم، صرفا به میز و صندلی اشاره نداریم و ممکن است یکسری اقلام اداری نیز در همین دسته قرار بگیرند.

  • میز جادار و کاربردی
  • صندلی برای خودتان، کارمندان و مراجعین
  • کابینت‌ها و قفسه‌های کتاب
  • سطل زباله و سبد بازیافت
  • قفسه مجلات و رخت‌آویز
  • چراغ‌ها و تجهیزات روشنایی

تجهیزات اداری

تجهیزات اداری چیست؟ تجهیزات اداری به مجموعه‌ای از ابزارها، وسایل یا ماشین‌های اداری گفته می‌شود که مصرفی نیستند و می‌توانند مدت‌زمان طولانی‌ای به فعالیت خود ادامه دهند. لیست تجهیزات اداری، یکی از مهم‌ترین لیست‌هایی است که قبل از آماده‌سازی محیط کاری یک شرکت باید به آن توجه داشته باشید. لوازم روی میز مدیریت، وسایل پذیرایی برای دفتر کار و لوازم رومیزی اداری کارمندان، همگی در دسته تجهیزات دفتر کار قرار می‌گیرند. لیستی از مهم‌ترین تجهیزات در ادامه آورده شده‌اند.

  • کامپیوتر (هارد، مانیتور، کیبورد، مودم)
  • پرینتر
  • اسکنر
  • دستگاه فکس
  • سیستم تلفن
  • وایت‌برد بزرگ
  • سیستم امنیتی
  • اتصال به اینترنت
  • دستگاه خردکن کاغذ
  • یخچال
  • مایکروویو

ملزومات اداری مصرفی

ملزومات مصرفی چیست؟ ملزومات اداری مصرفی به ملزوماتی گفته می‌شود که معمولا عمر کوتاهی دارند، یا این‌که سیستم پیچیده‌ای را دربر نمی‌گیرند. لوازم روی میز اداری، لوازم مورد نیاز دفتر کار برای پوشه‌بندی و نظم‌دهی به فایل‌ها، انواع لوازم التحریر اداری و… در همین دسته قرار می‌گیرند.

در ادامه، لیست تجهیزات اداری مصرفی آورده شده است. لازم به ذکر است که لوازم دفتر کار مصرفی، نیاز به مدیریت و خرید دوره‌ای دارند. همچنین بسیاری از آن‌ها، جزو ملزومات اداری در حسابداری و دفاتر حقوقی محسوب می‌شوند.

  • دستگاه قهوه‌ساز و لیوان‌ها
  • روکش محافظ میز
  • لوازم تحریر
  • کاغذ (عادی و سایز قانونی)
  • دفترچه‌های یادداشت حقوقی
  • پاکت‌نامه‌ها
  • مقدار زیادی برگه یادداشت چسب‌دار
  • خودکارهای رنگی مختلف
  • مداد
  • منگنه
  • سوراخ‌کن دو و سه‌تایی
  • مهر تاریخ‌زن و استامپ
  • پوشه‌های بایگانی
  • کش لاستیکی
  • چسب
  • کلاسور سه‌حلقه‌ای
  • دستگاه منگنه‌کش
  • قیچی

تصمیم گیری درمورد خرید تجهیزات اداری براساس کسب‌وکار شما

تصمیم گیری درمورد خرید تجهیزات اداری براساس کسب‌وکار شما

تفاوتی ندارد که قصد خرید لیست لوازم اداری رومیزی را داشته باشید یا این‌که بخواهید لیست لوازم تحریر اداری را تهیه کنید؛ در هر صورت، بسته به حوزه کاری شرکت‌تان، ممکن است که خرید بعضی از لوازم اجباری و خرید بعضی از آن‌ها فاقد اهمیت باشد. در ادامه، با استفاده از جدول زیر می‌توانید بسیار راحت‌تر پیرامون خرید یا عدم خرید تجهیزات تصمیم‌گیری کنید.

وسیلهآیا برای شرکت‌های تکنولوژی ضروری است؟آیا برای شرکت‌های حسابداری و حقوقی ضروری است؟آیا برای شرکت‌های واسطه فروش ضروری است؟
میز جادار و کاربردیبلهبلهبله
صندلی برای خودتان، کارمندان و مراجعینبلهبلهبله
کابینت‌ها و قفسه‌های کتابخیربلهبله
سطل زباله و سبد بازیافتبلهبلهبله
قفسه مجلات و رخت‌آویزبلهبلهبله
کامپیوتر (هارد، مانیتور، کیبورد، مودم)بلهبلهبله
پرینترتا حدودیبلهبله
اسکنرخیربلهبله
دستگاه فکسخیربلهخیر
سیستم تلفنبلهبلهبله
وایت‌برد بزرگبلهخیربله
سیستم امنیتیبلهبلهبله
اتصال به اینترنتبلهبلهبله
دستگاه خردکن کاغذخیربلهبله
یخچالتا حدودیتا حدودیتا حدودی
دستگاه قهوه‌ساز و لیوان‌هاخیرخیرخیر
روکش محافظ میزتا حدودیتا حدودیتا حدودی
کاغذ (عادی و سایز قانونی)بلهبلهبله
دفترچه‌های یادداشت حقوقیخیربلهبله
پاکت‌نامه‌هاخیربلهبله
مقدار زیادی برگه یادداشت چسب‌داربلهبلهبله
خودکارهای رنگی مختلفخیرخیربله
مدادخیرتا حدودیتا حدودی
منگنهخیربلهبله
سوراخ‌کن دو و سه‌تاییخیربلهبله
مهر تاریخ‌زن و استامپبلهبلهبله
پوشه‌های بایگانیتا حدودیبلهتا حدودی
کش لاستیکیخیربلهتا حدودی
چسبخیربلهبله
کلاسور سه‌حلقه‌ایخیربلهتا حدودی
دستگاه منگنه‌کشخیربلهتا حدودی
قیچیخیربلهتا حدودی

معرفی 5 شرکت برای خرید این وسایل؛ براساس قیمت، کیفیت و نحوه ارائه کالا و خدمات

حالا که با لیست تجهیزات اداری آشنا شدید، بهتر است که با بهترین شرکت‌ها و فروشندگان این تجهیزات نیز آشنایی پیدا کنید. با خرید لیست لوازم التحریر اداری از این فروشگاه‌ها، می‌توانید به میزان خوبی در هزینه‌های خود صرفه‌جویی کرده و لوازم دفتری را با قیمتی معقول تهیه کنید.

البته در نظر داشته باشید که همچنان، باید کاملا آگاهانه و پس از بررسی قیمت‌های فروشندگان مختلف خرید خود را نهایی کنید.

۱. دیجی کالا؛ از شیر مرغ تا جان آدمیزاد و حتی کالاهای اداری

دیجی کالا https://www.digikala.com/ را می‌توان معادل ایرانی شرکت آمازون دانست. با یک نگاه به لیست تجهیزات اداری دیجی کالا، می‌توان متوجه شد که این سایت برای خرید لوازم اداری یکی از بهترین گزینه‌ها است؛ چراکه تمامی محصولات طبق یک دسته‌بندی مشخص و واضح تقسیم‌بندی شده‌اند و می‌توان به‌راحتی با مقایسه و بررسی لوازم مختلف، بهترین‌ها را گلچین کرد و در سبد خرید قرار داد.

یکی از بهترین ویژگی‌های دیجی کالا که نه‌تنها در حوزه تجهیزات مورد نیاز یک دفتر اداری، بلکه در تمامی انواع کالاها آن را به فروشگاهی متمایز تبدیل می‌کند، همکاری با تامین کنندگان، فروشندگان و تولید کنندگان است.

درواقع ممکن است شما صرفا از طریق محیط وبسایت دیجیکالا خرید خود را به انجام برسانید، اما محصول به‌طور مستقیم توسط سازنده یا تامین کننده اصلی آن برای‌تان ارسال شود؛ که ترجیح بسیاری از خریداران نیز همین است.

در مورد بالا یا پایین بودن قیمت لیست تجهیزات اداری دیجی کالا نمی‌توان برآورد دقیق داشت. این امر، دو دلیل دارد:

  1. محصولات ارائه شده در دیجی کالا، صرفا متعلق به این شرکت نیستند و ممکن است توسط فروشندگان و تامین کنندگان دیگری معرفی شده باشند.
  2. گزارش‌هایی موردی درمورد گران‌تر بودن محصولات موجود در سایت دیجی کالا منتشر شده‌اند که البته مرتبط با لیست لوازم اداری این وبسایت فروشگاهی نبوده‌اند.

درنهایت پیشنهاد می‌کنیم که برای خرید تجهیزات مورد نیاز یک دفتر اداری، سایت‌ها و فروشندگان مطرح دیگر را نیز مورد بررسی قرار دهید تا در نهایت بتوانید بهترین تصمیم را اتخاذ کنید.

۲. اداریم؛ فروشگاه ماشین های اداری، معروف‌ترین فروشگاه اینترنتی کارتریج در کشور

فروشگاه اینترنتی لوازم اداری اداریم https://edarim.com/ را می‌توان محبوب‌ترین فروشگاه تخصصی ماشین‌های اداری دانست. وقتی که نگاهی خلاصه به لیست تجهیزات اداری داشته باشید، متوجه خواهید شد که بخش بزرگی از این تجهیزات را ماشین‌های اداری و لوازم مرتبط با آن‌ها تشکیل می‌دهند؛ به‌همین‌خاطر است که آشنایی با فروشگاه‌های تخصصی مانند اداریم، اهمیت پیدا می‌کند.

مجموعه اداریم بیش از یک دهه است که در حوزه فروش و تعمیر ماشین‌های اداری، به‌خصوص کارتریج‌های پرینتر، فعالیت می‌کند. علاوه‌براین، در چند سال اخیر خدمات خود را به‌صورت اینترنتی نیز به کارفرمایان عرضه کرده تا رضایت آن‌ها را بیش از پیش نسبت به خود جلب کند.

باتوجه‌به این‌که فروشگاه ماشین های اداری اداریم، یک فروشگاه تخصصی است، طبیعی است که انتظار داشته باشیم قیمت‌ها این فروشگاه ارزان و لیست تجهیزات اداری موجود، کامل باشد؛ که البته اداریم، به‌خوبی این انتظارات را برآورده کرده است.

با مراجعه به بخش فروشگاهی این سایت، می‌توانید گستره وسیعی از ماشین‌های اداری یا قطعات یدکی مرتبط را خریداری کنید. همچنین بسته به این‌که محل کارتان در کدام‌یک از مناطق تهران باشد، می‌توانید درخواست تعمیر دستگاه خود را ثبت کرده تا کارشناسان اداریم در سریع‌ترین زمان ممکن به مشکل‌تان رسیدگی کنند.

پیشنهاد می‌کنیم که اگر می‌خواهید هزینه بیشتری را نه‌تنها برای خرید، بلکه برای تعمیر و پشتیبانی لیست تجهیزات اداری مورد نظرتان پرداخت نکنید، به‌هیچ‌وجه فروشگاه اداریم را فراموش نکنید.

اداریم؛ فروشگاه ماشین های اداری، معروف‌ترین فروشگاه اینترنتی کارتریج در کشور

۳. ترب؛ لیستینگ فروشگاه های به ظاهر ارزان

یکی دیگر از فروشگاه‌های اینترنتی برای تجهیزات مورد نیاز یک دفتر اداری، ترب https://torob.com/ است. ترب درواقع یک پلتفرم آنلاین محسوب می‌شود که فروشندگان مختلف می‌‌توانند با عضویت در آن، لیست کالاهایی که موجود دارند را همراه با قیمت‌شان ثبت کنند؛ سپس بازدیدکنندگان، می‌توانند قیمت‌های مختلف هر محصول را مشاهده کرده و اقتصادی‌ترین گزینه را برای خرید انتخاب کنند.

هنگام خرید لیست تجهیزات اداری از ترب باید این نکته را در نظر داشته باشید که فروشنده اصلی، ترب نیست و به‌همین‌خاطر در صورت عدم کیفیت محصولات تطابق نداشتن‌شان با جزئیاتی که مطرح شده بوده‌اند، ممکن است مشکلات مختلفی پیش‌روی‌تان قرار بگیرند.

علاوه‌براین، در نظر داشته باشید که پایین‌ترین قیمت فروشگاه ترب، لزوما پایین‌ترین قیمت بازار نیست؛ چراکه ممکن است بسیاری از فروشندگان، در این پلتفرم حضور نداشته باشند.

۴. لیونا؛ مجموعه‌ای از میز و صندلی‌های اداری

میز و صندلی را می‌توان یکی از مهم‌ترین موارد لیست تجهیزات اداری دانست. میز و صندلی به‌طور مستقیم با سلامت کارکنان در ارتباط هستند و به‌همین‌خاطر می‌توان آن‌ها را کالاهایی دانست که می‌توانند باعث افزایش بهره‌وری، یا کاهش بهره‌وری یک مجموعه شوند.

یکی از بهترین فروشگاه‌های اینترنتی برای خرید میز و صندلی اداری، لیونا https://lioona.com/ است. لیونا بیش از ۱۰۰۰ محصول مختلف را عرضه می‌کند که همگی در دسته میز و صندلی اداری قرار می‌گیرند. علاوه‌براین، تاکنون با ادارات و مجموعه‌های بزرگی همکاری داشته و از صفر تا ۱۰۰ تامین میز و صندلی اداری این مجموعه‌ها را برعهده گرفته است. همین امر نشان می‌دهد که لیونا هم از نظر کیفیت، و هم از نظر قیمت یکی از بهترین فعالان این حوزه است.

۵. تیمیس؛ فروشگاه تخصصی مبلمان اداری

یکی دیگر از فروشگاه‌های تخصصی که در لیست تجهیزات اداری آن، مبلمان اداری جایگاه ویژه‌ای دارند، تیمیس https://timis.ir/ است. تیمیس از نظر تنوع اجناس، بسیار غنی است؛ به شکلی که نه‌تنها مبلمان و لوازم اداری اقتصادی و ارزان قیمت، بلکه مبلمان و لوازم اداری گران قیمت را نیز پوشش داده و کسانی که به دنبال محسوب لوکس هستند نیز می‌توانند این فروشگاه را انتخاب کنند.

باتوجه به این‌که تیمیس اجناس مختلفی را با قیمت‌های متفاوت عرضه می‌کند، نمی‌توان برآورد دقیقی درمورد کیفیت آن‌ها داشت. بهتر است که به قبل از نهایی کردن خرید هر محصول از این فروشگاه، نظرات کاربران را به دقت مورد بررسی قرار دهید تا بتوانید یک پیش‌بینی مناسب درمورد کیفیت محصول داشته باشید.

جمع‌بندی

در این مطلب سعی کردیم تا علاوه‌بر پاسخ به سوال ملزومات اداری چیست، لیست تجهیزات اداری را نیز ارائه کرده و آن‌ها را طبق یک دسته‌بندی مشخص عرضه کنیم. هریک از ملزومات مصرفی اداری یا تجهیزات دائمی، نقش به‌خصوصی را در بهینه‌سازی عملکرد یک سازمان ارائه می‌دهند؛ به‌همین‌خاطر است که خرید لوازم را حتما باید با کمک یک لیست ملزومات اداری جامع به انجام رساند. پیشنهاد می‌کنیم که شما نیز علاوه‌بر استفاده از لیستی که معرفی شد، با مراجعه به فروشندگان برتر لوازم اداری، شرکت خود را به بهترین شکل ممکن تجهیز کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محدودیت زمانی مجاز به پایان رسید. لطفا کد امنیتی را دوباره تکمیل کنید.